Min tennis-historia

Lite nerkortad så att det blir enklare att läsa för er, kan bli tråkigt att läsa annars.
 
Det började med att jag slutade i handboll. Mina föräldrar ville att jag skulle börja i en annan sport, men jag fick bestämma HELT själv vilken. Jag sa till dom att jag vill testa en racketsport, kanske tennis? De sökte lite på datorn och fick fram gothia tennis, vi åkte dit, jag testade. FAST. Det var såå roligt, längtade till varje lektion! Året var 2009, så jag har nu spelat i ca 4 år. Jag fick vänner, jag lärde mig mer och mer. Varje år byter man grupp, så man har spelat med en hel del tjejer genom åren, har bara kontakt med några nu. Jag hamnade iallafall i en ny grupp, vilket innäbär nya vänner igen. Lärde känna dom, hade roligt och lärde mig. Sen ännu ett nytt år då, vilket innebar samma sak som innan. Tyckte fortfarande att det var roligt. Nytt år igen, 2012.
 
Detta året dårå. Hänt ganska mycket. Bytte från att spela 2ggr/ veckan till 1 gång, varför undrar vissa? För att en del av intresset försvann, bara sådär. Tänkte att jag ville börja i en annan sport. Men jag funderade. Allt man hade byggt upp hos sig själv, hade t.ex lärt mig serva bra oså. Skulle jag bara skita i allt jag hade byggt upp? Riva det och börja från början med nåt helt nytt? Nej. Jag fortsatte, fast 1 gång i veckan då. Ville inte överdriva och börja 2 gånger igen, ifall jag gjort det kanske jag hade slutat för att det blev för mycket? Är glad att jag använde hjärnan och TÄNKTE. Nu spelar jag fortfarande 1 gång i veckan, tycker det funkar bra, går ju på gym typ 2 gånger i veckan också. Joggar även ibland oså. Skulle kännas för mycket med 2 tennisträningar. Även om jag älskar att spela tennis, är det inte det jag vill satsa på i livet. Vet att många jag känner drömmer om att bli proffisionella i sin sport, men inte jag, jag har andra planer. Tennisen spelar jag för att det är kul och för att man måste röra på sig. 
 
En sak jag är väldigt tacksam för är att jag har haft samma tränare i alla dessa år. Det tycker jag är bra, för då lär man sig spela på ett visst sett. Hade jag bytt tränare när jag hade spelat i 2 år så hade det kanske inte funkat? Allt jag hade byggt upp innan kanske den nye tränaren inte tyckte om? Han/ hon kanske hade bett mig glömma den tekniken jag hade i mig för att lära mig hans/ hennes nya teknik ist? Är rent ut sagt jävligt tacksam för att det inte blev så. Nu har jag en egen spelstil och teknik som jag tycker funkar perfekt för mig. 
 
En sak jag gillar med tennis är att man kan tävla individuellt ELLER med nån annan. Det kallas singel och dubbel. Alltså, singel är när man spelar själv och dubbel när man är två.
 
När jag tänker efter. Allt som hänt mig (inom tennisen) har jag bestämt själv. Jag ville börja, och jag har även velat sluta. Jag kan bestämma precis hur jag vill med det, jag får välja vilket rack jag vill ha (brukar välja efter vad tränaren tipsar mig om, eller om jag märker nåt själv.) m.m. 
 
Avslutar inlägget med att säga att jag är glad att jag började med denna sporten. (Om ni undrar nåt, skicka en kommentar.)
 
Old pic.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0